Første dag unnagjort…

Da var første dagen av Ramadan unnagjort og jeg har endelig fått i meg både mat og drikke. I kveld/natt er jeg nok litt bedre forberedt enn i går, for de siste to timene var virkelig harde i dag.

De første dagene er jo såklart de verste, men følelsen når bønneropet sang utav telefonen min klokken 19,07 i dag var ubeskrivelig. Fikk en utrolig god følelse av å ha gjort noe bra. Dette husker jeg fra i fjor og, følelsene man sitter med. Jeg har håp om å klare hele måneden.

Nå tror jeg at noen av dere tenker over klokkeslettet i ansnittet over her. Fastetidene her i Nord Norge (hvor jeg befinner meg nå) er knallharde. Da snakker jeg om ca 1,5 time for mat og drikke i løpete av en dag. Den tanken slo jeg fra meg med en gang, å har bestemt meg for og følge samme tidene som mannen gjør i Tyrkia. Siden Tyrkia ligger en time foran oss kan jeg spise en time før han på kvelden, men må stoppe opp en time før på natten.

Det er ikke noe lett synes jeg, men første dag er unnagjort å det er en god begynnelse. Nå ser jeg fram til enden på denne fasten. I de dager Ramadan avsluttes med Id fest,reiser jeg til Tyrkia. Da skal jeg og mannen reise til Adana og være sammen med familien noen dager.

30 Dager igjen♥

2 thoughts on “Første dag unnagjort…

  1. Duuuu han sang ikke ut her før 20.20 og da gikk smellet! Beste følelsen i verden, kasta i mæ vann! Dog ikke like fornøyd med å skulle spise no igjen for å så opp med Emir om noen få timer som skal ha tipp topp mamma resten av dagen! Det blir tunge dager det her når æ ikke får sove på dagene 😦

    • Gjorde han ikke?! Æ lasta jo ned en sånn app på mobilen med bønnerop det var 20.07, jaja ikke noe å gjør med det! Nu e det snart på an igjen… «bare» en måned igjen.Nei det e ikke lett å skal ha sin første Ramadan vre småbarns mamma og en kokende gradestokk, men du klare det skal du se. Å når du e ferdig e du så stolt!
      E det ingen dere nede som kan hjelpe dæ litt med mini innimellom?

Legg igjen en kommentar

