Fatima Zahra

Jeg har jo helt glemt og fortelle dere at da jeg var i Adana fikk jeg endelig mitt muslimske navn.  Fatima Zahra.

Jeg har bedt Bayrams far & bestefar om og komme opp med et navn til meg. Jeg prøvde og å hinte om at de kunne kalle meg hva som helst bare ikke Fatima eller Ayşe,siden disse to navnene er svært vanlige.

Men de «døpte» meg Fatima Zahra og jeg er fornøyd med det. Dette er jo ikke et navn jeg bruker i hverdagen her hjemme. Men når jeg var der gikk det mye i Fatima,eller Fatime som de sier, og det var helt greit. Sånn bortsett fra at jeg sjeldent reagerte når de snakket til meg. Uvant sa du?!

<<Fatima Zahra var profeten Muhammeds femte og yngste datter, fra hans første kone Khadija.>>

 

 

Dere som er muslimer, eller som har konvertert. Hva er deres muslimske navn?

 

11 thoughts on “Fatima Zahra

  1. Fatma 😀 Sorry altså men du vet æ dør litt på av navnet! Mitt muslimske navn kommer aldri ut. Syns det e ille nok at enkelte i familien prøve på bruke det. Syns æ ser æ skulle gitt de urnorske navn å bruke ala Kari og Pål 🙂

  2. Nydelig navna da 🙂 Men jeg personlig ville ha foretrekt at de brukte MITT navn, hadde nok pretestert veldig å begynt å kalle de et eller annet norsk på trass som Sissel sier 🙂 Navnet er jo den du er,det er veldig personlig.

  3. Ikke at jeg er muslimsk men mitt navn er og forblir Anette Nesrin, dette «Nesrin» navnet fikk jeg allerede i november 2011 🙂 Og er veldig fornøyd med det.

  4. så søtt at svigerfamilien har vært med på å »døpe deg» hehe
    har nylig blitt muslim (4mnd siden) alhamdulillah!
    er ingen av mine nærmeste foruten om mannen min som vet:) ligger litt lavt ennå hehe.. Men jeg liker veldig godt navnet Layal.. ❤

    hva tenker du videre med tanke på islam? familie og barneoppdragelse, ber du de fem daglige bønnene? litt spennende å få vite mer om dine erfaringer med islam 😉

    • Ja det var mitt ønske, å de var ikke vanskelig å be og brukte nøyaktig 1 minutt på og finne navnet:)

      Velkommen til Islam søster, Alhamdulila!
      Layal, det har jeg ikke hørt før, hva betyr det? Det nærmeste jeg kommer er Leyla.

Legg igjen en kommentar

