LESERNE FORTELLER: Muslimske menn slår kvinner!

Dere jenter der ute med kjærester,forlovede og ektemenn fra muslimske land har nok hørt denne setningen mer enn det som er sunt. Den dukker som regel opp i denne hjertebankende,kaldsvettende situasjonen: Man har nettopp kommet hjem fra ferie og uansett hvor mye man prøvde å sloss i mot så ga man bort hjertet sitt til en kanelfarget sjarmør, med ravnsvarte lokker og glimt i øyet. Før man i det hele tatt har fått ytret noen setninger om dette nye mannedyret kommer fordommene som kastet mot en og man får null sangs til å forsvare seg. Gud skal vite,at man skal ha baller av stål bare for å det hele tatt vise mot nok til å bekjenne at ja,jeg er vilt og ubønnhørlig forelsket i en mann fra et annet land,JA han er muslim. Og før man vet ordet av det stikker hele verden nesen sin i forholdet ditt og de kommer med bekymrede ytringer om deg og ditt og bønnfaller deg,betaler deg gjerne også, for å la denne muslimske klumpen gå i glemmeboken.

Rekk opp hånda de som kjenner seg igjen i denne situasjonen!

Hva hendte med alle mennesker er like mye verdt, man skal gi alle en sjangse, man skal ikke dra alle under en kam og vi godtar hvem enn det er du tar med deg hjem? Gjelder ikke dette lenger når datteren er blitt voksen,tar sine egne valg, som til sist ikke er bra nok, for la oss se sannheten i ansiktet, dette gjelder kun om disse valgene passer til normene, den norske standarden og et litt hyklersk syn og væremåte.

Muslimske menn slår damer. Vel,da er han ikke en særlig god muslim. Du skal tukte dine barn,sier bibelen. Er det dermed sagt at man gjør det? Religionen forandrer seg og moderniserer seg i takt med samfunnet. Mange muslimske land har reist seg fra asken og gitt kvinner noe som nesten kan sees på som likestilling, selv om dette fortsatt den dag i dag er en anelse tabu. Av en eller aen grunn så har muslimene fått dette noe urettferdige stempelet på seg. Når ble muslimer så mye værre enn alle andre? Er vi mennesker nødt til å ha en syndebukk for å la våre egne synder gå uforsett hen i glemmeboken?

En vestlig forelders verste mareritt er om datteren velger å dekke til håret sitt. Kanskje har de glemt at dette var vanlig også hos oss vestlige for inntil 100 år siden,det var gjerne bondekvinner som gjorde dette, var de også undertrykt da? Det å dekke til håret var en gresk skikk som muslimene lånte under den Gresk bystantiske tiden. I Koranen står det at Profetens koner skal dekke seg til,men det står ingenting om at ALLE kvinner må dette og segregeres fra samfunnet. Muslimske kvinner var i det hele tatt vel ansett lenge før vestlige kvinner og fikk rettigheter når det kom til arv og skilsmisse som vestlige kvinner ikke fikk før flere århundrer senere.

islamfordummiespicOm man fortvilet prøver å argumentere for sin kjæres religion og kultur fremfor et blindt familiemedlem så er det mer eller mindre nyttesløst. De tvilholder på fordommene sine og peker på den flimrende tvskjermen hvor enda en selvmordsbomber har sprengt både seg og en drøss med andre til himmels. Media velger med overlegg å velge ut de værste skjønnhetsplettene, de som mer enn gladlig setter seg og folket sitt i vannry,enda de argumenterer for at mordet var for en god sak og dette var den eneste måten å bli hørt på,fordi verden som er styrt av rike vestlige land er blinde inntil det regner kroppsdeler på tv. Nyttesløst, De bare rynker på de fine nesene sine og bytter kanal mens de uttaler seg om en sak de ikke gadd å sette seg inn i.

Og nå har datteren gått hen og forelsket seg i en av dem. En selvmordsbomber og konebanker. Makan!

Om de mot all formodentlighet skulle hilse på datterens utkårede smiler de hyklerskt og sparer kritikken til han snur ryggen sin. Hva med avstanden da? Tenk på alle de neka han sprenger seg mellom beina på på en kveld? Dette kommer ikke til å vare!

En million grunner til at man ikke skal fortsette og så få grunner til at man skal velge å følge hjertet sitt. Man skal virkelig ha nerver av stål for å ha mot nok til å følge kjærligheten når så mange er i mot en. Som om man ikke har nok bekymringer om man ikke skal gå rundt å føle seg som en utstøtt og familiens svarte får også!

Hvorfor skulle det ikke vare? Det er 50/50 sjangse uansett hvor den utkårede kommer fra. Tenk om man aldri man får denne muligheten igjen og man lot den gå fra seg p.g.a tvil og andres fordommer. Det er tross alt DITT liv.

-Christina

13 thoughts on “LESERNE FORTELLER: Muslimske menn slår kvinner!

  1. Utrolig godt skrevet, og kjenner meg veldig igjen!!
    Men man må bare kjempe for det man tror på, og drite i andre. Man må lytte til sitt eget hjerte, og gjøre det en selv mener er det riktige å gjøre ❤ Ingenting annet nytter, for vil alltid være folk der ute som snakker drit

  2. Kjenner meg igjen ja 🙂 Men ingen andre enn meg rår over mitt liv…er muslim og er stolt over mitt valg…og for meg var det det rette..Uvitenhet vill alltid råde så lenge folk ikke er villig til å lytte og lære istenden for å se seg blind på tv og høre på mennesker som » tror di vet» 🙂

  3. Veldig bra skrevet ! Jeg synes alle mennesker er like mye verdt, om de så er lyse, mørke, kristne, muslimske, jøder osvosv, for meg har det ingen betydning !
    Har ikke type der selv, men har mange bekjente og gode venner der nede, og skal flytte nedover i Februar. Får selv kommentarer på at jeg må passe meg for de, de bare lurer folk, er slem med jenter osvosv, tar aldri slutt.
    Men jeg vet hvem jeg skal forholde meg til, og hvem som er snille og ikke. Og vennene mine der nede er minst like snill, gode og omtenksom som vennene mine her i Norge, om ikke mere !’

    Man får bare stå for sitt, å gi f… i hva alle andre sier 🙂

    • Har man hodet på rette plassen kommer man langt her i livet 🙂 Måten du skriver på får meg til og tro at du er en av de som klarer seg helt fint i Tyrkia 🙂
      Det fins så klart ikke fullt så bra mennesker der nede også, men hvor i verden er det KUN gode mennesker? Ingen steder!
      Lykke til med flytting, det blir nok en opplevelse for livet 🙂

      • Jeg tror det skal gå utrolig bra ja 😉 Ser ikke på det som noe problem.
        Helt sant det du sier. Skal jo ikke legge skjul på at det er helt syke folk der også, men det har vi jo overalt i verden, mennesker av alt. Er jo folk som voldtar, dreper, er utro, svindler, raner osvosv er i Norge også, men vi skal jo alltid være så mye bedre enn andre, og ikke minst, fordomsfulle.
        Jeg trives mye bedre i Tyrkia enn her, hadde jo ikke flyttet om ikke .. Man føler seg mye mere velkommen der, enn her I Norge hvor noen bare ser stygt på deg om du sier Hei .. Så min mening er veldig tydelig her 🙂

        Tusen takk for det 🙂

  4. Takk for det folkens 🙂 Nå er jeg singel,men jeg har jo vært i den situasjonen hvor jeg følte at jeg blei brutt ned og måtta ta imot ufortjent kritikk. Nå skal det sies at fyren var en drittsekk,men om jeg kunne ha gått tilbake i tid og gort det om igjen så hadde jeg gjort det 🙂

  5. Så utrolig bra skrevet!!! Folk må begynne å få opp øynene sine om at verden forandrer seg.. Jeg husker også da jeg skulle fortelle at jeg hadde fått meg kjæreste i tyrkia.. Svaret jeg fikk var som dette: er det så lurt? Husk at de er muslimer!! So what, tenkte jeg.. Vi er kristne vi også, er det så mye bedre?? Deres hverdag og religion har forandret seg på lik linje som vår!! Etter at jeg var å besøkte familien hans, tenkte jeg bare en tanke, jeg vil også leve slik som dette.. De har familien rundt seg, barna respekterer sine foreldre og eldre på en helt annen måte, her har vi mye å lære!! De setter pris på alt det de har og det de får.. Vi har det godt her i Norge, men verden rundt oss begynner å dreie seg mer om penger, økonomi, mote og trend.. Vi dkal kun ha det nye og det beste for å bli «godtatt» å for å være «lykkelig»!! Hvilken lykke er dette?? Det jeg setter pris på og gjør meg lykkelig er å få være sammen med den jeg elsker, mine venner og min familie, noe som virker og bli mer og mer glemt her hjemme, fordi vi aldri har tid lenger!! Vi har mye å lære, ikke minst det å bli godtatt fordi man finner mannen i sitt liv i et annet land.. Norge må begynne å få opp øynene sine!!

Legg igjen en kommentar

