Weekend tips?

Hei Søtinger!

Håper dere har en finfin lørdags kveld. Jeg har fri helg og sitter godt planta i sofaen, god og mett etter en fantastisk god hjemmelaget biff pizza ala Ônen.

Også til overskriften…

Jeg og venninnen min har i år bestemt oss for og droppe bursdags- og julegaver til hverandre. I stede skal vi ta oss en storby weekend sammen i Europa. Og som jeg gleder meg til og pleie vennskapet litt utenfor grensene i noen dager!

Selv har jeg aldri reist på weekend, og vertfall ikke besøkt noe særlig av Europa. Jeg har vært i bla. England, Spania, Tunisia, Thailand og så klart Tyrkia. Men nå er det på tide med noe nytt og litt mer intimt.

artpixie-tumblr

Så derfor trenger jeg deres hjelp!

Har dere noen forslag til hvor man reiser på venninne tur? Det må være en destinasjon som har noe og tilby. Det må være noe og gjøre på dagtid når vi ikke er opptatt av og fylle kroppene våre med god mat og vin, helst billig og ha gode shopping muligheter. Må få legge til at avreisen blir sånn ca. i oktober.

Jeg har jo mange ideer og tanker i hodet, men vil gjerne høre noe fra dere som har besøkt noen av disse stedene!

Ha en fortsatt fin kveld ♥

12 thoughts on “Weekend tips?

    • Mange flotte byer 🙂 Men jeg må vite emr om dem. Google er IKKE godt nok. Så håper det dukker opp noen som kan fortele litt, gjerne noen som har vert der selv. Har du ikke vært i noen storby? 🙂

      • Jeg har vært i Prishtina og Roma av disse:) Mami har vært i Praha, Riga, og Tallin:) Så utifra mine erfaringer, og familiens er de veeeldig flotte alle sammen:)

        Prishtina er jo i Kosovo – utrolig mye monumenter, byggninger, billig shopping osv:) En stooooor bypark har de også..
        Roma er Roma, love it<3

        Dissher andre blir jo også en del østblokk.. Men billig shopping og mye spennende mat (i Tallin får du bjørn liksom), for ikke å snakke om billig spa! Nå tok jeg veeeldig kjapt igjennom dissher da:)

  1. sånn superbillig er det nok ikke, ligger rundt norske priser, bortsett fra maten som er rimeligere. men virkelig en nydelig by med masse histore, nydelig natur og shopping muligheter 🙂

  2. Dere burde reise til Polen, enten warzsava eller krakow, Krakow er en stor historisk by fullt av historiske monumenter deriblandt auswitch,saltgruven,gammle slotter og gammle kirker som er en fryd for øynene. store shopping muligheter, utrolig god mat alt fra identisk polsk mat til italiensk. krakow var tidligere polens hovedstad så det er en ganske stor by. da snakker jeg 20 ganger oslo:) Og warzsava som er nåtidens hovedstad, er fullt av shopping muligheter, store shoppe sentre som du vill gå deg vill i, utrolige fine palasser, gammle slotter, utrolige fine parker, fine billige hoteller, du kan sove på Hilton hotell for 2000 kroner for en helg og få topp suiten;) inkludert alt !!!! masse historie, deriblandt gammle byen, kultur palassen!!! Reis der!! jeg har vært en del rundt i verden men aldri har jeg likt noe som de 2 byene:) og det er billig fly og reise der du kan finne biletter til 200 kroner faktisk!! wia Wizz air! Med vennlig hilsen Linda shehi. Ps jeg er halvt polsk så jeg anbefaler polen som reisemål:)

  3. København!!! Det er en utrolig fin by, og den har mange ting og by på! På denne tiden av året er det store fine tivoliet verdt å besøke! Det er også en del barer og nattklubber. Og ikke minst en stooooor handlegate!:) og det er mange fine ting og se på. Jeg anbefaler en tur til københavn 🙂

  4. Jeg har vært mye ute og reist.Skal du ha det billig anbefaler jeg Riga.Mye å se på og billig shopping.Personlig ville jeg dratt til London, koselig mennesker og masse shopping muligheter. Ellers er det mange billige flybilletter til Tyskland (Berlin,Frankfurt etc) men prisene går jo i euro, så ikke så billig igjen Amsterdam er også en veldig koselig by(men anbefaler å dra på vårparten). Ellers er jo både Stockholm og Götborg en typisk shopping by, men regner med du vil vekk fra Sverige 😉 Og helt til slutt, hvorfor ikke dra til Istanbul?? du som elsker Tyrkia, jeg gikk jo helt bananas på shopping senteret der. For mye å se og kjøpe 🙂

  5. Vi var i New York på weekendferie i fjor. Helt kurrant! Kanskje litt lang flytur men den går unna i en fei! Bor man på hotell som f.eks Z hotell litt utenfor manhattan så blir ikke prisen så høy! Har booket 2 netters opphold på Zhotell i oktober, for to personer med frokost betalte vi 2000kr… Norwegian flyr billig til new york, samme gjør sas som begge har direkte ruter.

  6. Utrolig fint i Polen, Krakow :D!
    Også er det billig shopping, mat og mye fint å se på!:)

    Ellers ville jeg helt klart dratt til London, perfekt når man drar med en venninne, SHOPPING ❤

Legg igjen en kommentar

