LYKKE ♥

Ah, da er sommerferien i boks og billettene ned er bestilt og betalt. Turen går selvfølgelig til Tyrkia og vakre Alanya. Jeg er lykkelig og jeg tror jammen meg mannen også fikk opp humøret ved og la tankene fly avsted til noe annet en snø og minus grader.

Det er lenge til 22.August, men før den tid er det jo masse som skal skje, men jeg kommer til og ha denne turen i bakhodet hver eneste dag, det er jeg bombe sikker på. Lykke 

IMG_4162Åh, som jeg gleder meg til og gå langs gatene, kjenne sola steke, kle på meg hijaben, handle på bazar, spise ny plukket frukt, kjenne sand mellom tærne, se den vakre solnedgangen og bare kose meg sammen med mannen min på mitt favorittsted. I løpet av tiden vår i Alanya kommer også mamma og pappa, og det bli kvalitets tid sammen med familien.

Vi skal også være halvannen uke i Adana, og jeg ser virkelig fram til og være der sammen med alle de flotte menneskene der. Vi har ikke sikret oss noe retur billett enda, men vi har jo mange måneder på og finne en rimelig reise hjem. Tenk en hel måned i paradis 

 

10 thoughts on “LYKKE ♥

  1. Hvorfor går du ikke med hijab i sverige eller alltid? jeg er selv konvertitt, sjedde for over 3 år siden. men jeg har enna ikke tatt det store steget med å gå med hijab men ønsker meg det in sha allah, men når jeg først og fremst begynner med det så skall det brukes hele tiden. Hijab er påbudt i Islam, som nevnt i Koranen. men det steget er vanskeligere for oss konvertitter å ta kansje? hmm. uansett fin blogg:)

    • Hei Linda Shehi 🙂
      Jeg går ikke med hijab her hjemme fordi jeg ikke føler meg klar for det. I Tyrkia er det noe helt annet og jeg synes det er en fin «tilvenning». Jeg håper også på og bruke hijab på fulltid, Insallah! Tiden vil vise, jeg som du tror det er litt vanskeligere for oss konvertitter og ta det steget. For meg er det veldig stort steg og ta og jeg vi bruke den tiden jeg trenger. Kanskje det tar bare uker, eller det kan ta år…
      Takk 🙂

  2. jeg skjønner deg fullt, vet akuratt hvordan det er, jeg har gått med det før men tok av meg fordi mitt hjerte var ikke heeeeelt klar. det er ikke lett, men veldig mange som er «født» muslim de forventer av oss konvertitter at vi skal bli Sheik over natten, så jeg føler ofte et lite «press» andre muslimer rundt meg. men som jeg ser så er det mange av de som kansje begynnte for 1 år sidne praktisere islam og lese koranen og gå med hijab, og de er i tilegg født muslimer. ei fortalte meg en dag, at vi som fant islam selv vi får mye poeng hos allah ❤ flott svart søster ❤

    • Jeg tror at for oss konvertitter spesielt, er det og bruke tiden svært viktig. Som du sier vi er ikke født og oppvokst med Islam som en del av hverdagen vår. Det vil ta år og bli kjent med en så stor religion, og alt som hører med. Praktiseringen kommer av seg selv, sakte men sikkert.
      Og selv om man ikke bruker hijab fins det mye og «samle poeng av». Alhamdulila!

  3. Jeg er så enig, bare det at vi fant sannheten islam er stort nok, det er det viktgste. det er bra du har islam i hjertet, det er ikke mange Konvertitter som har det, de er enten muslim pågrunn av mannen eller fordi de tror de føler seg mere knyttet til sin svigerfamilie og da blir det feil. Islam er en ganske stor religion, det er ikke bare en tro men også en livstil som følger med, men in sha allah søster vi følger riktige vei:) veldig fin blogg! er titt innom:)

Legg igjen en kommentar