Tenk og få en slik beskjed!

Jeg leser artikkelen om Thor Hansen og får frysninger nedover ryggen. Tenk og få en slik beskjed at man har maks to år igjen og leve. Jeg kan ikke tenke meg hvordan jeg hadde reagert om jeg hadde sittet i en slik situasjon. Insallah så slipper jeg noen gang og få en slik beskjed.

Jeg husker da jeg var ung, da var det veldig sjeldent at man hørte snakk om kreft. Sammenlignet med i dag hvor svært mange får en slik diagnose og er åpne om det. Mange får behandling og blir frisk, mens mange desverre forlater denne verden, ofte så alt for unge. Gruomt er det uansett!

En forferdelig sykdom og få, og det finnes jo ti talls varianter. Min bestemor hadde kreft i munnen, og jeg husker hvor utrolig trist jeg var da jeg besøkte henne for siste gang, når jeg viste at jeg nok aldri kom til og se henne igjen. Det føltes så urettferdig. Hun hadde jo vert frisk og rask hele livet.thor-hansen

Det jeg er mest imponert over når det gjelder kreft pasienter er hvor positive de fleste er. Hvordan de takler situasjonen og «tar vare på» de som sørger over deres diagnose. Jeg har opp gjennom årene snakket med flere som har bare år igjen og leve, andre i behandling og de som har vunnet kampen mot kreften, og de har en overaskende livsgnist. Dette står det virkelig respekt av!

Artikkelen om pokerspilleren Thor kan dere lese HER!

Legg igjen en kommentar

