Kvinnedagen

8.Mars  Den internasjonale kvinnedagen. Gratulere med dagen til alle dere vakre damer der ute! For meg har dette hele tiden bare vært en helt vanlig dag, med litt ekstra fokus på oss kvinner, selv om det over hele verden foregår helt andre og store ting rundt denne markeringen. Rart og tenke på at denne gangen er det 100 år siden kvinner fikk stemmerett.

I fjor på denne dagen konverterte jeg til Islam, og kom ut av Moskeen i Oslo som en stolt kvinne. En kvinne som hele veien har hatt egne tanker, egne meninger og var veldig stolt av og ha tatt en slik avgjørelse i livet. Det var en stor dag, jeg aldri kommer til og glemme. Alhamdulila 

20130226-005636.jpg

I dag skal jeg ut og feire sammen med mannen, vi skal på restaurant og spise en bedre middag og bare kose oss. Det blir deilig og gjøre noe annet, ikke ofte vi unner oss slik luksus i hverdagen. Men i dag fortjener vi det begge to. Vi skal feire meg, at jeg har vært muslim i ett år og vi skal feire bryllupsdagen vår som er om fire dager litt på forhånd siden Bayram reiser til Tyrkia over helgen.

 

Jeg ønsker dere alle både kvinner og menn en fantastisk dag og en riktig god helg…

2 thoughts on “Kvinnedagen

Legg igjen en kommentar

