Et lite jubileum ♥

God fredags kveld!

Som jeg skrev tidligere i dag så skulle vi ut og feire litt forskjellig i kveld.  Vi kom for ikke lenge siden hjem fra en kjempe trivelig kveld på den lokale  Lochlann Steakhouse & Sportsbar her i Charlottenberg. Jeg kan dessverre ikke skryte maten opp i været bortsett fra cheddar dippen og chipsen, men en hyggelig betjening og koselig lokale hadde de.

IMG_7075

IMG_7096

IMG_7097

Desserten har vi akkurat inntatt hjemme i vår egen sofa foran vifteovnen (vi er fri for olje så her er litt kjølig!). Jeg har laget litt (for) mektig snacks på glass, og det var kjempe godt. Tenkte og hive sammen i et eget innlegg hvordan jeg gjør dette siden jeg allerede har fått spørsmål om dette både på Facebook og Instagram.

IMG_7101

Tilbake til det lille jubileum.Vi har som nevnt feiret at det er et helt år siden jeg tok et av de største valgene i mitt liv. For ett år siden konverterte jeg til Islam, og har det siste året levd som muslim og lært mye nytt om Islam. Mange tenker at jeg er ung og uviten, men det bryr jeg meg ikke om. Man kan umulig vite alt om Islam, dette er en religion som strekker seg langt og som inneholder mye. Jeg kan ikke lære alt på ett år når Koranen ble til over 23 år.  Alhamdulila jeg har fine mennesker rundt meg som svarer på mine spørsmål og lærer meg nye og nyttige ting! Jeg tenkte jeg skulle skive litt om året som har gått over helgen når mannen reiser til Tyrkia. Da får jeg litt tid alene til og sette meg ned og reflektere skikkelig.

Om bare 4 dager har vi vært religiøst gift i 1 år, dette var også en av grunnene til at vi gikk ut og spiste i dag. Dessverre så må Bayram reise til Tyrkia over helgen, så jeg blir alene og er mest sannsynlig på jobb denne dagen. Så da feiret vi like greit noen dager i forveien mens vi begge er her. Det er helt merkelig og tenke på hvor skummelt fort tiden raser forbi …

Jeg håper alle dere fantastiske kvinner der ute har tatt litt ekstra vare på dere selv i dag, og kanskje unnet dere noe fint, spist en bedre middag, pyntet dere og bare nytt og være kvinne!

Nå skal jeg snart tenke på og komme meg under dyna, blir liksom alltid så himla seint fordi jeg skal bare….

 

 

 

4 thoughts on “Et lite jubileum ♥

    • Det var det og 🙂
      Takk, kanskje jeg legger ut en video snutt, får se om det blir tid før mannen drar til Tyrkia 🙂
      Viss ikke skal jeg få ut et vanlig innlegg 🙂 Bruker en hår donut, så er veldig enkelt 🙂

Legg igjen en kommentar

