Forsidepike!

Våknet til en voldsom pågang på telefonen i dag og en tekstmelding med tittelen «forsidepike, ikke værst!». Jeg skjønte med det samme at artikkelen i Aftenposten var ute, men hadde ikke forventet en forside, vertfall ikke med meg på!

Fant ikke artikkelen på nett med det første, men mange søtinger der ute som hadde tatt bilde av avisen og lagt inn på forskjellige grupper jeg er medlem i på Facebook, så det var skikkelig koselig. Jeg synes det er viktig og få dette ut i media, for det er slett ikke mange som kjenner til denne metoden. I artikkelen brukes ord som «smutthull» og i kommentarfeltet under brukes ord som «bakveien» og «lureri». Jeg gidder ikke bli oppgitt av det negative som blir sagt en gang, for vi benytter oss jo faktisk av en helt lovlig løsning. Vi følger jo et direktiv som klart og tydelig forteller hva som kreves.

Til alle dere som har kommet med fine og positive ord og meninger i dag, Tusen takk 

Artikkelen i Aftenposten kan leses HER!

IMG_7135

IMG_7137

IMG_7138Jeg er sjokkert over flere av politikernes uttalelser, mens med andre kan jeg tenke at de har hodet på rett plass. Disse uttalelsene fins kun i papirutgaven av Aftenposten.

Så ettermiddagen i dag har gått til og lese avis og kost oss på cafe`. Jeg som egentlig har lagt inn kjøpe forbud til meg selv kom hjem med en lite smak av sommer til garderoben, og det føltes bra. Et par sorte ballerina sko, en herlig blå t-shirt og litt basic`s var dagens heldige, og fikk bli med meg hjem til under to hundre lappen!

Håper dere har en strålende lørdag alle, nå skal denne fruen lage middag 🙂

 

10 thoughts on “Forsidepike!

  1. Så dette! 🙂 Kom til å diskutere det med familien min, dumt gjort.. var MYE sterke meninger ute å gikk!
    Jeg synes det er sterkt gjort, og bra at folk kan lese om det. Jeg må ærlig innrømme at jeg vet ikke noe særlig om hva som må til for å komme inn i landet, og forskjellen på å komme inn i Norge og Sverige.
    Så dette synes jeg var kult! 😉

  2. Hei 🙂 Fin blogg du har. Når dere søkte om opphold for Bayram hvor mange år fikk dere oppholdskort for ? Må en bo i Sverige hele tiden, å vente med å flytte til Norge til man har fått svensk-pass ?

    • Heisann.

      Vi fikk innvilget oppholdskort for 5 år.
      Man trenger ikke og bo i Sverige hele tiden. Som arb.taker I sverige er det anbefalt 3 mnd og som selvforsørgenede 6 mnd.
      Vil jo anbefale ett år +/-, da man ved retur til Norge må dokumentere er reelt opphold.

  3. Blir direkte provosert når jeg leser at det dere gjør ikke skal være lov! Og at flere ikke blir informert om dette er direkte skammelig! Stå på!!!!

    • Jeg kan på en måte skjønne at det ikke er opplyst rundt dette, da det ikke er «en måte og gjøre det pÅ» men i følge loven «en vei» og få det til på. Men at noen mener det er et smutthull og ulovlig synes jeg er bak mål. Det er jo en lov som er satt,gjennomgått og godkjent!

Legg igjen en kommentar

