Jeg er skuffet over meg selv!

Jeg var så flink da jeg bestemte meg for og få rompa opp av sofaen og legge om kostholdet mitt, og jeg klarte meg så fint de første ukene. Men som veldig mange andre der ute, går det sakte men sikkert tilbake til som det var før man satt i gang. Det værste er vel at dette ikke handler om alt fokuset i samfunnet og presset i media. Men det handler om meg og at jeg så inderlig vil. Jeg vil ikke bli tynn som en fyrstikk eller nå en ideal vekt, jeg vil bare føle meg vel i min egen kropp og finne tilbake til et velfortjent overskudd i hverdagen. Da jeg kom hjem fra Tyrkia i 2011 var jeg kjempe fornøyd, jeg vil spole tilbake tiden…

IMG_1479

//Februar 2012 – Noen kilo siden ….

I helga har jeg hatt en lite oppgjør med meg selv, og jeg må rett og slett være strengere mot meg selv. Det er jo mye enklere sagt enn gjort, men jeg har tenkt og prøve. Jeg gir vertfall ikke opp selv om jeg har feilet. Den følelsen jeg sitter med nå er at jeg er skikkelig skuffet over meg selv, og det er ikke noe særlig. Nå er første målet og starte den nye uken med en treningsøkt!

18 thoughts on “Jeg er skuffet over meg selv!

  1. litt feiling må til, så lenge man ikke gir opp:D jeg har latt kostholdet blitt litt sjevt her og der i det siste også, men en dag med utskeielser skal ikke ødelegge for resten av uka 🙂

  2. Ikke vær skuffa over deg selv, det hjelper ikke. Prøv heller å tenke at du har klart det før, så du klarer det igjen! De aller fleste går på en smell nå og da 🙂

  3. Pröv aa bli mere aktiv i hverdagen for da gjör det ikke saa mye om du har en liten utskeielse. Gaa en tur for aa vaakne om morgenen og en kvikk kveldstur paa kvelden hvor du titter paa stjernene og kan la tankene vandre 🙂 Sett paa glad musikk hjemme og dans raeva av deg, hopp og sprett. Og har du trapp saa spring opp aa ned til kvalmen tar deg. 🙂

    • Om morgenen? Hahaha, du e inne på MAY LISE sin blogg:) Men gode poeng, når det bare blir varmere i været e æ masse ute … Men skal hold mæ inne med treningsapparatene på «atleten» til æ drar t Norge 🙂 trapp… æ kjenn melkesyra bare av tanken 🙂 hehehe…
      Men fin tanke søte, glede mæ t å komme mæ ut 😉

  4. Hehe been there done that 😀 Jeg er jo sukkeravhengi så det holder, og jeg synes det blir fler og fler fristelser over alt :)) Det er super vanskelig å komme seg igjennom en hel uke uten å skeie ut på matfronten eller snoop fronten, jeg kommer aldri til å gi opp før jeg får det til som jeg vil, nemlig å være sukkerfri i ukedagene, og ha en kosedag i helgen.. mest fordi jeg er livredd for å ende opp med diabetes (snart) og for at jeg vil kroppen min skal få sunn og næringsrik mat.. Selv om alt de and frister så utrolig mye mer 😉

    • Ja det er faen meg helt sinnsykt, at ikke jeg må ha insiulin og full pakke er et mirakel!
      Jeg prøver og ikke være nazi på mat fronten, men droppe unødvendige godsaker gjennom uken …
      Selvdisiplin er nok det jeg mangler… :-p

  5. Ikke vær skuffet over deg selv, tenk heller at du kan hvis du vil 😀 Det har du jo bevist det første ukene du var kjempeflink! 🙂
    Mange ganger jeg bare har lyst til å dytte i meg masse godteri og usunn mat, men tenker etter: er det verdt det?
    Da kommer jeg alltid frem til at NEI, det er absolutt ikke det 🙂

  6. Sier som de andre, ikke vær skuffet over deg selv og ikke tenk at du har feilet. Du har bare gått en omvei, men at du nå kommer tilbake på rett vei. Ikke ha så store forventninger, la de være lave, det har ihvertfall funket hos meg. Om målet er -0,5 i uka, så blir du ikke skuffa om du går ned 0.6 enn om målet er -1 kilo i uka. Og om du går ned 0,2 så tenk at det er nedgang, og det er bra.

    • Takk Renate! 🙂
      Jeg er ikke på vekta og stusser egentlig, jeg vil bare føle meg mer vel også har jeg noen klær jeg gjerne vil inn i igjen … Savner overskuddet i hverdagen 🙂 Men jeg må bare sikre meg en god dose selv disiplin så skal dette gå! 🙂

Legg igjen en kommentar

