Hei på dere!

Endelig har vi fått Internett og jeg kan sette meg ned og oppdatere dere litt fra våre første dager her i bartebyen. Vi har malt, vasket, ordnet, fikset og malt enda litt til og er endelig på plass i leiligheten vår på Nidarvoll sammen med Selma & Zeki. Og jeg kan med hånden på hjertet si at vi koser oss her ♥

Et par dager etter at vi kom var jeg på jobb intervju på Thon hotellet nede i sentrum, og fikk jobben som nevnt i mitt forrige innlegg. Men etter en dag på opplæring, dro jeg aldri tilbake. Rett og slett fordi at det ikke var en jobb for meg. Men før helgen ble jeg oppringt av en hyggelig mann fra Trondheim kommune som tilbydde meg en stilling som assistent i avlastnings tjenesten for barn & unge. Jeg takket selvfølgelig ja og har nå en 25% fast stilling jeg forhåpentligvis får starte opp i ganske snart. Og det er jo sånn i helsesektoren at når man først får en fot innafor, så har man mer enn nok jobb. I mellomtiden er jeg på utkikk etter noe annet spennende for og spe litt på lønnskontoen. Det trengs virkelig! Er jo alltid mye utgifter nå i startfasen, vertfall for meg som solgte alle tingene mine før jeg dro fra Sverige.

Her er en bitteliten sniktitt fra vår lille hule … :- )

IMG_7770

IMG_7749

IMG_7727

 

Mannen har vært og forhørt seg litt om jobb i det siste, og før helge fikk også han napp på en mat butikk. Han var innom der igjen i dag, så nå er vi kjempe spent på om det blir positive tilbakemeldinger derfra i løpet av uken. Det hadde bare vært helt perfekt om han også hadde fått jobb. Så snart søknaden om oppholdskort er levert inn, er han «klarert» for og jobbe. Da kan jeg jo med det samme fortelle at vi har booket time hos politiet i dag og har time den 13.Mai. Ser fram til og komme i gang med prosessen her i Norge!

IMG_7747Jeg lover og være mer aktiv nå som ting endelig begynner og falle på plass. Jeg har mye å se fram til, bland annet og utforske Trondheim, det har vi nemlig ikke hatt tid til enda. I morgen drar vi muligens på tivoli, så det blir jo en bra start :- )

 

 

3 thoughts on “Hei på dere!

  1. gratulerer med jobben. kjekt med fast stilling. blir fort mere da. spennende jobb:) får du jobbe i nærheten eller får du lang veg til jobb? lykke til 🙂

Legg igjen en kommentar

