Kom Mai du skjønne milde

Kom, mai, du skjønne, milde,
gjør skogen atter grønn,
og la ved bekk og kilde
fiolen blomstre skjønn!
Hvor ville jeg dog gjerne
at jeg igjen deg så!
Akk, kjære mai, hvor gjerne
gad jeg i marken gå!



Det er nesten litt utrolig hvor fort ukene flyr avsted, og nå er vi allerede inni mai måned. Vi er fortsatt på Storlien i Sverige og her assosierer jeg ikke mai med det lille verset over. Her har det snødd, sluddet og blåst om hverandre siden vi kom hit, og solen har såvidt tittet fram. Tidligere i dag ble jeg nesten litt små nervøs da jeg så dette her da jeg så utover fjell og skog som det fins nok av her. Det første som slo meg var at det der ikke var noe vanlig sky, men en tornado på vei. Det var heldigvis ikke det, men sånn er det når man har angst for naturkatastrofer, man tenker alltid det værste!

942323_247727702037046_1288318565_nI morgen skal vi på en liten roadtrip til Östersund og det ser jeg fram til. Jeg blir så rastløs av og sitte så mye i ro hjemme, her er ikke all verden og ta seg til her på fjellet. Heldigvis har vi godt selskap :- )  Visst alt går etter planen så setter vi snuten hjem til Trondheim i morgen ettermiddag/kveld. Det skal bli godt, jeg savner senga mi og det ligger noe i ordtaket «Borte bra, men hjemme best».

Håper dere alle har hatt en fin 1.Mai :- )

 

Legg igjen en kommentar

