17.Mai

Hipp, Hipp Hurra!

Gratulere med dagen Norge og gratulere med dagen alle. Jeg skal for alt i verden ikke sitte her og skryte Norge opp i skyene, det er et fint land og bo i. Dessverre for oss som finner kjærligheten over landegrensene, er det ikke like fint alltid. Og på min reise gjennom et liv som ungdom i dette landet, videre til Tyrkia etterhvert og da jeg til slutt måtte flytte til nabolandet Sverige for og få leve sammen med mannen min, ja da mister man litt nasjonalfølelsen. Men jeg liker 17.Mai, synes det er en flott dag og jeg kler alltid på meg min nydelige Lofot bunad med et smil om munnen.

I dag har vi hatt strålende 17.Mai vær her i Svolvær og gradestokken har vist hele 20 varmegrader. Det er virkelig noe og rope hurra for! Jeg har hatt noen koselige timer i byen sammen med mannen min og familien hvor vi har sett på barnetog, hørt taler spist kake og bare kost oss.

IMG_01288

IMG_0130

IMG_0142

IMG_0137

IMG_0131Nå er vi bare hjemme en liten tur og slapper litt av før vi drar på Thon hotellet for en bedre middag sammen med mamma og pappa. Det er jo så deilig med hotell bufe`. Senere kommer resten av familien, eller noen iallefall og vi skal spise kake og kose oss her hjemme. Mamma har laget verdens beste, som er en av Bayram`s favoritt kaker, så han gleder seg veldig, og skal ikke putte under en stol at jeg også er veldig glad i kake…

Håper dere alle har en fantastisk 17.Mai feiring uansett hvor i verden dere befinner dere og at solen har tittet fram hos dere også : )

 

One thought on “17.Mai

Legg igjen en kommentar

