Şeker bayramınız kutlu olsun

Da var Ramadan over for i år og jeg håper dere alle har hatt en fin og givende måned. Her hos meg gikk ikke faste måneden helt som planlagt pga. magen, men insallah jeg får tatt igjen noen av de tapte dagene senere.

Jeg håper dere alle sender tanker til de som ikke får feire Eid, de som ikke har den følelsen vi sitter med nå, sukkertøy til barna og mat på bordet, mange har ikke engang en familie og være sammen med. Til våre brødre og søstre i Syria og andre steder i verden. Håper dere alle har fått gjort fitrat innen denne tid : )

 

fft99_mf3418276

I dag tidlig var mannen min på plass i Moskeen klokken 07 for Bayram bønn, og telefoner til venner og familie i Tyrkia har gått hele dagen. Her hjemme er vi jo midt i flytte kaos, så blir ingen skikkelig eid feiring på oss. Kjenner savnet etter familien i Adana godt i dag, skulle gjerne vært der sammen med dem. Håper så inderlig det blir tur på oss til Kurban bayram.

Nå skal vi ut på sofa jakt, det er jo en oppgave i seg selv, så blir det flytting i hele kveld og i hele morgen, før det braker løs med jobb i helgen.

 

Şeker bayramınız kutlu olsun herkese : )

 

4 thoughts on “Şeker bayramınız kutlu olsun

Legg igjen en kommentar

