Norveç öğrenin

Norveç öğrenin – Lære Norsk.

I kveld har vi hatt besøk av et vennepar og kost oss med middag som guttene lagde. Da klokken nærmet seg kveld for normale folk, var det tid for tyrkisk serie her i huset. Finner ikke ord for hvor lei jeg er av disse seriene. De varer jo en hele evighet …

I tillegg har gutta virkelig imponert i kveld med Norsk kunnskapene sine i kveld. Er rett og slett imponert over hvor mye de har lært seg på egenhånd. Veien er enda lang, men flinke er det ingen tvil om at de er begge to. Bayram klager veldig på at jeg ikke er så flink å hjelpe han med norsken, og ja jeg må vel si meg enig. Jeg er for det første veldig dårlig og lære fra meg, i tillegg til at jeg ikke er så veldig tålmodig når det kommer til slike ting. Men heldigvis for både han og meg er han flink og lære seg på egen hånd. For de som lurer bruker han «Ny i Norge» til og lære. Han har den på pc, men jeg vet at den fins i bokform også.

Bayram ringte faktisk til både store og små i familien min i dag, og klarte og føre en hel samtale med de på norsk. Det synes jeg er veldig tøft gjort. Er jo veldig basic prat, men uten noen form for hjelp fra meg synes jeg han var super flink! Ikke minst så synes jeg det er veldig koselig at han kan snakke litt med mamma som ikke kan så mye engelsk : )

DSC00831

DSC00834

 

Nå har besøket vendt nesen hjemover og mannen har faktisk gått å lagt seg. Skal jo på jobb i morgen han, mens jeg er jo fri og frank på jobb markedet så kjenner ingen trang for og finne senga riktig enda. Er vel gjerne en blanding av lyst og at det er litt bortkastet og prøve med tanke på når jeg står opp om dagen.

I morgen er planen og teste ut Ladestien her i Trondheim for første gang. På tide etter å ha bodd her siden i April. Håper på bra vær, for er det regn og surt gidder jeg faktisk ikke. Nå skal jeg kose meg med litt CSI på tv, før jeg muligens må begynne å tenke på senga …

God natt !

Legg igjen en kommentar

