Supriz!

For en dag jeg hadde i går!

Reiste hjemmefra rundt klokken 07 på morningen. Fløy til Oslo, så til Istanbul og videre til Adana. Lang reise på hele 15 timer, men gikk igrunn overraskende fort. Bortsett fra vonde bein etter mye spasering på flyplassen i Istanbul, gikk det smertefritt. Å ja, dreit meg faktisk ut for første gang på flyplassen. Har som regel stål kontroll når jeg reiser, og er ganske kjent i Istanbul sånn egentlig. Men er jo nærmere ett år siden sist, så det resulterte i at jeg fikk stemplet meg både inn og ut av landet på en og samme dag. Feil passkontoll sa du?! «Lady, where are you going?» Flaut …!

1374102_321418724667943_726190978_n

Ingen hadde noen som helst anelse om at jeg var på vei. Til mannen hadde jeg sagt at jeg ikke fikk tid og snakke med han før kvelden, siden jeg hadde en fullpakket timeplan.

Jeg tok en taxi fra flyplassen og hjem til familien, heldigvis såpass kjent i strøket her så jeg fikk geleidet taxi sjåføren i riktig retning. Det kriblet godt i magen da jeg ringte på døra. Yadi («mamma») ropte som vanlig kim («hvem»), mens jeg svarte med «hellooo, kurban bayraminiz kutlu olsun».

Hun skjønte med engang at det var meg, og kom løpende til døra. Fikk så mange klem og kyss som jeg aldri har fått før. Hadde smilet gått rundt, hadde det nok gjort det på oss begge. Det var bare svigermor, baba og Hasan, broren til Bayram som var hjemme. Før jeg var kommet over dørstokken hadde broren ringt Bayram, som ikke trodde noe på at jeg var her. Han ble nesten helt målløs når han kom hjem. Ingenting er som og se gleden i øynene på mannen sin ♥  Fikk også hilst på baba med veldig blanda følelser. I vår hadde han slag, og det var jo veldig rart å se han slik som han er nå. Men han er omringet med så utrolig mye kjærlighet, at jeg feller nesten en tåre av å se det.

En svigermor på gråten, en kjempe glad baba, målløs mann og resten av familien i sjokk, ja det kaller jeg en vellykket supriz! : )

7 thoughts on “Supriz!

Legg igjen en kommentar

