Monday is coming up!

For dere som ikke har fått det med seg så står jeg på venteliste til slankeoperasjon ved sykehuset her i Trondheim. ( Har skrevet litt kort om det her ).
I midten av januar var jeg på forkurs og ble videre satt på vent til samtale med sykepleier.
Nå på lørdag kom brevet jeg har ventet på og jeg skal til samtale med sykepleier om bare litt over en uke. Et steg nærmere, og jeg begynner og kjenne på følelsen av at det er en virkelighet i det hele, det skal faktisk skje.

Igjen er jeg nødt å prøve meg på å snu om på livsstilen, jeg har jo prøvd en million ganger før, minst – men jeg står ved at det er viktig å ikke gi opp. Heller feile og prøve igjen og igjen…. og igjen.
Så i morgen er det vel bare å hive seg rundt å prøve igjen. Jeg må ned 8% av overvekten, som i mitt tilfelle er rundt 10 kg  før jeg får klarsignal til operasjon. I tillegg til ett 6 måneders forkurs.  Men jeg kommer jo nærmere og nærmere for hver eneste dag som går, så nå er det virkelig på tide at jeg gjør en skikkelig innsats selv, kroppen skal klargjøres og på toppen av det hele skal hodet henge med. Så nå må jeg ta meg selv i nakken og mandag er et godt utgangspunkt!

1521844_387322511410897_2023023274_n
Har hatt en skikkelig hjemmehelg, bare slappet av, dullet litt her hjemme, baket gulrotkake og spist en gang for mye på mc`donalds …
Nå sitter jeg her og tenker ut litt hjemmetrening for uken som kommer, siden abonnementet mitt på Elixia er ferdig og kong vinter har ankommet?! Ute har det snødd non stop i snart to dager så dere kan jo tenke dere resultatet av det. To ganger har jeg måket meg ut til veien, men til ingen nytte, så jeg tror faktisk jeg gir opp.
Jeg var ferdig med vinter og kulde, våren og solen var jo her … Ganske trist i grunn …

Nå skal jeg lade skikkelig opp til mandag, ny uke og nye muligheter. Mannen har to dager fri og det skal nytes. I kveld skal jeg kose meg med et siste kakestykke, så skal jeg se om jeg får litt kustus på kosten. Jeg tror, håper og prøver … igjen.

6 thoughts on “Monday is coming up!

  1. Så bra at du er ett steg nærmere slankeoperasjonen, eg er selv slankeoperert. Det har forandret livet mitt så mye, veide 140 kg å nå endelig veier eg 73 kg. Ble operert for litt over 2 år siden på Voss sykehus, eg å måtte ned 10 kg før operasjon. Har til å med fått utført en bukplastikk på statens regning hadde altfor mye løs hud i magen, å nå står lårplastikk å overarm plastikk for tur å alt er godskjent av de offentlige. Du har masse å glede deg til, blir vanskelig de første ukene etter operasjon. Men det er verdt det, ønsker deg lykke til med alt fremover tenk positiv. Alt ordner seg for snille piker!!

  2. Vanskelig å motivere seg for trening enkelte dager. Spesielt med all den snøen 😦 Da mister i allefal jeg all lyst.. Men lykke til! Snømåking er tung trening det da!!! 😉

  3. Hej 🙂
    Et lille tip til dig fra mig. Jeg har selv haft stor succes med at tælle kalorier via appen «lifesum» af shapeup club.. Det er super nemt, men kræver at du vejer maden og er meget opmærksom det første stykke tid, men man lærer hurtigt hvad man kan spise meget af og hvad man ikke burde spise så meget af. Generelt må du jo spise hvad du vil, da du selv vælger dine kalorier, men den giver dig et vist antal kalorier om dagen, udfra din vægt og udfra hvor meget du kunne tænke dig at tabe dig om ugen. Om ikke andet skader det jo ikke at prøve 🙂 Jeg tabte selv 10 kg. på ca. 3 måneder.

  4. Hei hei.
    Savner blogginnleggene dine!! 🙂 Er innom ofte, men ser du ikke blogger så mye lengre…
    Håper du begynner å blogge igjen:-) Ha en fin dag ❤

Legg igjen en kommentar

