Ramadan Mubarak!

Ramadan Mubarak til alle mine muslimske brødre og søstre der ute!

Allerede er vi godt i gang med dag 4 av årets faste, Alhamdulilah. Jeg er kjempe spent på hvordan årest Ramadan blir og gå, jeg håper selvsagt at jeg kommer meg gjennom hele måneden uten alt for mange » knall og fall».

10517529_507257519406314_1977045319231467439_n

I år er det min fjerde Ramadan sammen med Bayram, så vi begynner og få noen år på baken vi også. Det er kjempe trist at han har så lange dager på jobb, og at han snart skal jobbe fridagene sine så kompisen hans kan ta ferie.
Det betyr lange, ensomme dager for meg og at jeg må bryte fasten alene. Men sånn er det, fint lite jeg kan gjøre med det.

Under årets Ramadan har jeg valgt og prøve meg litt med hijab her i Norge for aller første gang. Det er nytt, spennende, men samtidig veldig skummelt. Det og føle seg så beglodd når man skal på butikken for å handle, ja det føles faktisk ikke helt greit. Men jeg går med hevet hode uansett, de som ønsker og dømme skal få gjøre det. Enda bor jeg på en plass hvor sikkert 75% er muslimer. Det sier vel litt… Så en litt annerledes meg denne gangen.
Mannen min nyter det iallefall, tror aldri jeg har fått så mange komplimenter, smil, kyss i panna osv som de siste dagene, det føles godt 

10458495_436245016518646_5701789719641785187_n

 

Selam Aleykum!

 

7 thoughts on “Ramadan Mubarak!

  1. Kristine, jeg har valgt og slette både dine og andres kommentarer her inne.
    For det første har de ingenting og gjøre under mitt innlegg om Ramadan. For det andre er mye av det du skriver direkte respektløst, og det vil jeg ha meg frabedt enkelt og greit!
    Du har tydeligvis mye på hjertet, så du er mer en velkommen til og skrive meg en mail, eller en melding på facebook.

  2. MashAllah så søt du er med hijab og så modig du er som tør! :)) har også et ønske om å begynne med hijab, men er dessverre alt for feig. InsheAllah måtte Allah gi meg styrke og mot:) ha en fortsatt velsignet Ramadan ♥

    • Selam Christine.
      Tusen takk for fine ord 🙂
      Jeg bruker ikke hijab hver dag, men prøver meg litt fram nå under Ramadan. Synes det er kjempe skummelt og på grensen til litt ekkelt. Men det er mest på grunn av samfunnet vi lever i, ganske trist i grunn.
      Insallah så får du styrken en dag!

      Ramadan kareem ❤

  3. Hei Kjære Den kler deg veldig fint. Jo mer man bruker jo mer blir underbevistheten klar og vant til det:) Ha en strålende ramadan♥

  4. Ramadan Mubarak:)
    MashaAllah så fin du er med hijab. Jeg bruker det ikke selv, men gjør det når jeg drar til moskeen. Jeg forstår veldig godt den følelsen du beskriver, for det samme føler jeg også av og til. Jeg husker jeg til og med tok av en gang på vei hjem. Heldigvis var det ingen mennesker å se rundt meg, men følte meg så mye lettere når jeg tok den av.

    Måtte Allah styrke oss i fasten, InshaAllah. Det er mange timer med faste som virkelig tar knekken på kroppen, men med Allahs hjelp klarer vi oss:)
    Salam.

    • Selam aleykum Safia!
      Tusen takk. Jeg synes det er et veldig stort steg og skulle starte med hijab her i Norge. Jeg vet ikke om jeg noen gang blir å klare det.Men jeg prøver meg fram litt nå under Ramadan.
      Men når jeg er i Tyrkia, så er det som regel ikke noe problem. Men der er det jo igjen et helt annet samfunn enn her hjemme.
      Men det hender at jeg ikke dekker meg der også.
      Ha en fortsatt velsignet Ramadan søster ❤

Legg igjen en kommentar

