Hvorfor vente til Mandag?

Nå som jeg virkelig er på vei inn i en livsstilsendring med stormskritt, kjenner jeg ofte trangen for og finne på unnskyldninger for meg selv. Unnskyldninger for og spise en sjokolade eller for og utsette ting til vi starter på en ny uke. Så slike små mestringer som det jeg nevner under her, er faktisk for meg en ganske viktig erfaring på veien videre.

Forrige uke kom jeg meg ut på tur selv om det var Fredag. Det var tungt, men det føltes veldig godt når det var unnagjort.
Denne Fredagen klarte jeg og velge bort pizza, cola eller andre usunne alternativer og lagde meg laksefilet på grønnsaker grillet i litt smør å curry. Ved siden av unnet jeg meg noen biter med hvitløksbrød og et par spiseskjeer saus.

10599380_471428403000307_3498905728057424106_n

Selv om kanskje ikke resten av dagen, uken eller måneden har vært like sunn, er dette et steg i riktig retning. Småting som dette gir meg motivasjon, og lysten på mer. Så med godt mot håper jeg at jeg kommer meg ut på tur i løpete av helgen.
Hvorfor vente til Mandag?

 

2 thoughts on “Hvorfor vente til Mandag?

  1. Huff… Kjenner meg igjen 😛 Var som et slag i trynet dette. Hehe. Jeg er et «tar det i morgen»-menneske… Får prøve å være like flink som deg etter ferien!! 🙂 Der ser du 😛 Bruker ferien som unnskyldning.. Haha 😀

Legg igjen en kommentar

