Fylte Auberginer

I går lagde jeg fylte auberginer til de her hjemme, og det falt i smak. Tenkte og dele min versjon av Tyrkiske auberginer med dere her.

Du trenger:  ♥ 5 auberginer  ♥500 gram karbonadedeig  ♥1 løk ♥1 paprika ♥ En halv boks mais ♥ost ♥ Et par hvitløksfedd  ♥ 1 boks hakkede tomater med hvitløk ♥ Krydder etter eget ønske

10368848_502184359924711_1443423958470879248_o

Jeg begynner alltid med og skjære opp auberginene og tar ut innmaten, lag et snitt i toppen med en kniv, og skrap ut med en skje.
Innmaten legger jeg i folie i ovnen, å setter den på 200 grader.
Brun kjøttdeigen i pannen og tilsett de hakkede grønnsakene. La det putre i noen minutter og hell over tomatene. Her kan man også bruke tomatpure eller ferske tomater med litt vann.
Fyll auberginene med kjøttblanding og topp med ost.
Stekes i ovnen på 200 grader i ca. 20 minutter.

Når innmaten som er i folien har blitt myk, legger jeg den i en skål å knuser det med en gaffel, sammen med ca 4 hvitløksfedd. Dette skal røres helt til det er en pure. Tilsett litt olje, salt og pepper.

Server de ferdige auberginene med nan ( brød ), hvitløkspure og ris. Jeg regner ca 1 stor aurbergin pr.person.

Såå godt og ikke minst så enkelt. Afyet Olsun ( Velbekomme) !

Posted in Mat

2 thoughts on “Fylte Auberginer

Legg igjen en kommentar

