Om oss

Vårt første møte:

Jeg og Bayram møtte hverandre i Alanya, 24.April 2011. Det var egentlig et ganske tilfeldig møte. Bayram skulle besøke søskenbarnet sitt,som på dette tidspunktet bodde i leiligheten min. Så på den måten ble vi presentert for hverandre.

Jeg husker det så godt. Jeg hadde vert ute dagen i forveien og var ganske redusert da det banket på døra. Var bevisst på at han skulle komme denne dagen, men grunnet formen var jeg nok ikke så veldig kjekk å treffe på tidlig på morningen. Men han fikk da komme inn å det ble en orginalhandshake på gutten. Jeg sto midt i oppvasken, så besøket fikk mine roomate`s ta seg av.

På formiddagen var det basseng kos som sto på planen, men jeg var ikke helt i form og fulgte seansen fra balkongen oppe. Hvor jeg faktisk og tok mitt første “snik foto” av Bayram

Jeg klarte ikke holde på maska lenge da Mehmet ba meg komme ned, så endte opp sammen med resten av gjengen nede ved bassengkanten, men foreholt meg rolig og avslappet,mens jeg studerte denne unge,kjekke herremannen fra topp til tå. Før jeg visste ordet av det lå jeg i bassenget med både klær og sko på. Å etter et lite utbrudd var humøret merkelig nok på topp igjen!

Vi koste oss resten av dagen, og jeg kjente jo at interessen for Bayram kom krypende innover meg. Der og da tenkte jeg nok ikke noe lenger enn en ferie flørt, men det var noe med han som var så annerledes. Jeg har mange Tyrkiske venner,og når noen er litt “utenom det vanlige” merker man det fort skal jeg si dere.

Gutta disket opp med deilig middag på kvelden, og jeg kunne jo ikke annet enn å smile. Bayram var kjempe flink på kjøkkenet og maten smakte helt nydelig.

Dele sovesofa måtte vi og gjøre fra dag 1. Siden vi bodde i en liten 1+1 rom`s var det ikke så mye valg. Kunne jo ikke akkurat be han om  sove i en stol, det hadde jeg ikke samvittighet til.

Siden denne dagen har det vert oss, det bare ble sånn,noe jeg er veldig glad for. Jeg glemmer aldri den dagen han ga meg en hvit blomst da vi var ute å gikk tur. Minutter senere tok han hånden min for førte gang, og jeg følte meg som verdens lykkeligste jente!

_____________________________________________

Tiden vår i Tyrkia:

Jeg skulle egentlig forlate Alanya etter tre måneder. Men siden jeg hadde møtt den perfekte mannen, bestemte jeg meg for og bli. Jeg levde livet,og foruten om familien min,gikk det ikke en eneste tanke til norge og hverdagen. Jeg hadde det rett og slett perfekt.

Gjennom sommermånedene reiste vi bla.til Adana hvor jeg fikk hilse på familien hans for første gang. Bayram jobbet en del og sesongen er jo kjent for nesten endeløse arbeidsdager, men oppi alt dette koste vi oss masse. Hver eneste dag var som et nytt kapittel i eventyret, og han fikk meg til og føle meg som en prinsesse.

Da sesongen tok slutt, reiste vi igjen til familien i Adana. I løpet av tiden her fridde Bayram til meg,for å være helt konkret 4.Desember og jeg ga han selvfølgelig et rungende JA! Jeg fikk et dypere innblikk av et mer “ekte Tyrkia” enn det man opplever i de typiske feriebyene og jeg lærte masse nytt om religionen,kulturen og ikke minst meg selv.

Vi tok også turen til Ankara og søkte besøk`s visum til Bayram. Kort tid etterpå var det på tide for denne frøkena og vende nesen tilbake til Norge, og med et tårevått ansikt tok jeg farvel med min store kjærlighet på flyplassen i uvisshet om når vi skulle få se hverandre igjen.

__________________________________

Norge:

Jeg kommer hjem til Norge og det er som en ny hverdag for meg etter 8 måneder i Tyrkia. Det var ufattelig deilig og treffe familien igjen, men savnet etter kjæresten gnagde langt inni meg! Vi hadde trossalt vert sammen hver eneste dag alle disse månedene. Og det å ikke vite hva utfallet av visum søknaden skulle bli, gjorde det ikke akkurat lettere.

Heldigvis fikk vi svar fra UDI allerede en dag før tiden, og Bayram hadde fått innviglet besøksvisum til Norge. Jeg husker den følelsen jeg satt med da jeg leste mailen, helt ubeskrivelig! Nå var det bare og vente, og plutselig var vi sammen i Norge.

Vi feiret Norsk jul sammen med familien min i Lofoten, før vi pakket kofferten og flyttet til Oslo, for her skulle jeg finne meg jobb,og her skulle vi være sammen de neste 3 månedene. Rart,morsomt og fantastisk å få være sammen også her. Vi hadde tre flotte måneder sammen. Før Bayram reiste hjem inngikk vi religiøst ekteskap i Moske` her i Oslo. Til høsten venter en heidundrende bryllupsfest for oss i Adana som vi gleder oss masse til. Forhåpentligvis reiser vi sammen hjem igjen.

_________________________________

Avstanden og savnet er tungt for oss begge. Nå håper vi på å få startet hverdagen vår sammen snart…